Ağız ve Diş Çene Cerrahisi

AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ NEDİR?
Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi, diş hekimliğinin ağız, dişler ve çenelerle ilgili hastalıklarının, yaralanmalarının ve deformitelerinin tanı ve tedavisi ile uğraşan bir diş hekimliği dalıdır.
Ağız diş ve çene cerrahisinde hangi hastalıklar tedavi edilir?
Çoğu kişi, dişlerde aşınma ve yıpranma ve çene eklemi ağrısına kadar çeşitli hastalıklar nedeniyle çene cerrahisine başvurur. Yiyecekleri ısırmak, çiğnemek ve yutma gibi sorunlar çene cerrahisi hastaları yer alan bir problemdir. Hırıltılı, sesli solunum, konuşmada zorluk veya horlama gibi ağız açıklığının anormal şeklinden ve boyutundan dolayı oluşan sorunların giderilmesi Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinin uygulama ve tedavi alanı içine girer. Uygulama alanı içerisine giren diğer hastalıklar şunlardır;
– Damağa gömülmüş ve komplike dişlerin çekimleri,
– Ağız, çene ve yüz bölgesinin her türlü enfeksiyonların teşhisi ve cerrahi tedavileri,
– Çenede oluşmuş kistik ve tümör gibi oluşumların cerrahi tedavileri,
– Ağız bölgesindei yumuşak doku hastalıklarının cerrahi tedavileri,